top of page
  • IFU

Ключ в кармане: Встреча с Софией Андрухович

24 октября в 19:00 в Иерусалиме состоится встреча с украинской писательницей Софией Андрухович. Встреча приурочена к 130-летию Шмуэля Йосефа Агнона.

25 октября можно будет встретиться с Софией в помещении Украинского культурного центра в Бат Яме.

אנו מזמינים אתכם ב-24 באקטובר בשעה 19:00 לבית עגנון בירושלים להשקת ספר המסות 'מפתח בכיס',הספר עם הקדמה מאת הרב ג'פרי סאקס ,המהווה חלק מהפרויקט האוקראיני 'יציאה החוצה: לרגל יום השנה ה-130 להולדתו של שמואל יוסף עגנון'. במהלך ההשקה יתקיימו מפגש ושיחה עם הסופרת סופיה אנדרוקוביץ שהשתתפה באירוח ספרותי בבוצ'אץ' במסגרת הפרויקט 'עגנון: 50 צעדים להבנתו' שאורגן לפני שנתיים על-ידי המרכז הספרותי ע"ש עגנון בבוצ'אץ' בחסות הקרן הקנדית 'המפגש האוקראיני-יהודי' ומכון גתה באוקראינה.

השקת ספר המסות 'מפתח בכיס' היא הפרויקט הראשון במסגרת דו-השיח האוקריאני-יהודי על אודות עזבונו הספרותי של שמואל יוסף עגנון שנוצר, בין היתר, על-ידי בית עגנון בירושלים והמרכז הספרותי ע"ש ש"י עגנון בבוצ'אץ'. השיחה עם סופיה אנדרוקוביץ, סופרת אוקראינית בת זמננו, כלת הפרס ע"ש ג'וזף קונרד לספרות, והזוכה בתחרות 'ספר השנה של ה-BBC' באוקראינה בשנת 2014 – היא הזדמנות להכיר מקרוב את ההקשר האוקראיני של הבנת כתבי שמואל יוסף עגנון. נוסף על על כך, היא מאפשרת לדון בפרויקטים באוקראינה הנוגעים לשימור ופופלרזיציה של המורשת היהודית. בשיחה יינתן דגש מיוחד על בוצ'אץ' כעיר הולדתו של שמואל יוסף עגנון. את השיחה תנהל רכזת הפרויקטים במרכז הספרותי ע"ש עגנון בבוצ'אץ' מריאנה מקסימיאק.

בעת ההשקה יוצג ספר מסות 'מפתח בכיס' בתרגום לעברית ולאנגלית. הוצאתו לאור ותרגומו של הספר, יחד עם ביקורן של סופיה אנדרוקוביץ ומריאנה מקסימיאק בישראל, התאפשרו הודות לתמיכתה של הקרן הקנדית 'המפגש האוקראיני-יהודי'.

האירוע יתקיים בחסות הקרן 'המפגש האוקראיני-יהודי', בית עגנון בירושלים, Israeli friends of Ukraine ובהשתתפות שגרירות אוקראינה בישראל.

50 просмотров0 комментариев

Недавние посты

Смотреть все
bottom of page